CardAccess toegangscontrole    Veiligheid in kaart

  • CardAccess

    Uw toegang tot de toekomst

aras nki

Het Antoni van Leeuwenhoek (AVL) in Amsterdam is een ziekenhuis en onderzoeksinstituut dat is gespecialiseerd in diagnose, behandeling en wetenschappelijk onderzoek van kanker. De afgelopen jaren breidde het AVL sterk uit, zowel in mensen als gebouwen. “We hebben inmiddels 2.500 medewerkers en zo’n 500-800 vrijwilligers en externen die we moeten voorzien van een toegangspas,” vertelt Hoofd Service Centre Meta Topée.

Toegangscontrolesysteem
Het toegangscontrolesysteem waarvan het AVL al bijna twintig jaar gebruikmaakt is CardAccess van ARAS Security. Richard van Schie, applicatiespecialist bij de afdeling Informatisering & Automatisering: “Door onze groei hebben we het systeem onder andere met enorm veel panelen en kaartlezers moeten uitbreiden. Dat ging elke keer probleemloos.”

Moeiteloos
Uitbreiding van het AVL en groei van het toegangscontrolesysteem gaan door de jaren heen moeiteloos gelijk op. Jean-Paul van Daelen, product manager bij ARAS Security legt uit hoe dat kan: “Een voordeel van CardAccess is dat het niet zoals veel andere systemen na tien jaar is afgeschreven. Je kunt het moeiteloos uitbreiden met nieuwe hardware en de software updaten, zonder dat de oudere panelen en lezers hoeven te worden vervangen.”

Dynamische zone blokkering
Een bijzondere uitbreiding werd twee jaar geleden gerealiseerd bij de ingebruikname van een research centrum. De uitbreiding bestond uit een oplossing gebaseerd op het principe van dynamische zone blokkering. Van Daelen legt uit hoe dit werkt: “Het research centrum is ingedeeld in zeven zones. Als iemand in de vuilste zone is geweest, mag hij bijvoorbeeld gedurende 72 uur niet meer in een onderliggende zone komen om contaminatie te voorkomen.

De kracht van deze oplossing is dat het toegangscontrolesysteem dynamisch registreert en beheert waar een medewerker is geweest en waar en wanneer hij weer naar binnen mag. Dat maakt deze oplossing uniek in de wereld.”

Beheer en gebruik
Hoe is het om een toegangscontrolesysteem dat continu groeit in de praktijk te beheren? Van Schie heeft hier als technisch beheerder bijna twintig jaar ervaring mee en is positief. “Het beheer is prettig en ik kan als hoofdbeheerder op basis van de software eenvoudig zaken inregelen voor de verschillende subbeheerders.”

Topée is over het dagelijks gebruik van het systeem al net zo positief: “Van elke nieuwe medewerker die zich bij het Service Centre registreert maken we een foto, waarna we met de speciale printer direct de multifunctionele kaart printen. Deze fungeert niet alleen als toegangspas, maar zij kunnen er ook mee betalen in het restaurant, printen en scannen, en verpleegkundigen kunnen ermee inloggen op de terminals aan het bed.”

Samen door één deur
Ondanks alle positieve ervaringen kan het natuurlijk toch nog gebeuren dat er in de praktijk iets misgaat. In dat geval kan de klant rechtstreeks contact opnemen met de ARAS helpdesk. Van Schie: “Dat is ideaal. En mocht het de helpdesk niet lukken het probleem op te lossen, dan komt er iemand van ARAS persoonlijk langs. Wat dat betreft kunnen we al heel lang prima samen door één deur.”

Laatste nieuws

Flexibel toegang verlenen in een bedrijfsverzamelgebouw
Flexibel toegang verlenen in een bedrijfsverzamelgebouw

Verdeel(t) jouw pand flexibel in beveiligde zones voor optimale verhuur en rendement

Leegstand in zakelijke bedrijfsruimte lijkt steeds meer orde van de dag te worden, zeker met de gevolgen van de Coronacrisis en het thuiswerken op grote schaal. Maar ook is de verwachting dat het thuiswerken na de Coronacrisis een noemenswaardige plek behoudt in het bedrijfsleven. Wat doe je dan met alle vierkante meters die niet meer worden gebruikt en je huurders als gevolg willen inkrimpen?

Hiervoor biedt ARAS Flexurity uitkomst. Met toegangscontrole deel je je ruimtes flexibel in op ieder gewenst moment. Zo kun je ongebruikte ruimtes aan aanvullende huurders aanbieden. Bovendien zorg je met toegangscontrole daarnaast voor een optimaal veilige omgeving. En optioneel maak je je pand ook nog eens slimmer in combinatie met bijvoorbeeld draadloze intercom, parkeerbeheer of camera-observatie.

 

ARAS Flexurity, flexibele ruimte-indeling en beveiliging voor je pand

  • De ruimtes in een pand flexibel in te delen en weer aan te passen voor bestaande en nieuwe huurders
  • Per ruimte toegang voor werknemers en bezoekers beheren in een database
  • Eenvoudig extra service bieden als meerwaarde
  • Eenvoudig gebruik maken van gezamenlijke ruimtes
  • Geen omkijken naar het ontvangen van bezoek
  • Zekerheid of alles wel goed op slot zit
  • Ongewenst bezoek weren
  • Aanvulling voor gezondheids- en veiligheidsmaatregelen (Corona proof)
  • en meer

ARAS Flexurity geeft flexibiliteit en veiligheid

In een bedrijfsverzamelgebouw doe je het samen. Vertrouwen is dan een groot goed als het gaat om wie je binnenlaat, wie de verantwoordelijkheid neemt om het pand goed af te sluiten en de activiteiten die zich binnen een gehuurde ruimte afspelen. Hiervoor kan een huismeester ingeschakeld worden, maar wist je dat techniek dit ook uit handen kan nemen voor je? Met toegangscontrole van CardAccess is je sleutelprobleem voorgoed opgelost en is je pand flexibel in te delen. Wijzigingen worden direct doorgevoerd waardoor een huurder snel meer of minder ruimte kan huren. Werknemers en bezoekers worden zo eenvoudig voorzien van toegang, bijvoorbeeld via een tag, kaart of smartphone. 

Voor nog meer zekerheid koppel je het toegangscontrolesysteem aan het inbraaksysteem. Zo zorg je dat niemand het pand onbeveiligd achterlaat. Camerabewaking kan ervoor zorgen dat je op afstand een goed beeld kan krijgen van de situatie nu of tijdens een calamiteit.

Ook is CardAccess Toegangscontrole eenvoudig te integreren met (Video) Intercom. Bezoekers die voor de deur staan kunnen zich aanmelden via een intercom welke direct de huurder op de hoogte stelt, óók als deze niet in het pand aanwezig is. Dat kan handig zijn als er bijvoorbeeld een pakket afgeleverd wordt.

Meer service en rendement

Toegangscontrole is meer dan beveiligen. Zo kun je bijvoorbeeld ook toegang geven tot de parkeerplaats, printer en de koffie automaat. Dat geeft de huurders vrijheid om met elkaar in gesprek te komen en te netwerken. ARAS Flexurity is volledig naar eigen wens in te vullen.  Met CardAccess Toegangscontrole in de basis kun je al naar gelang de behoefte integreren met inbraakbeveiliging, tijdsregistratie, een bezettingsmonitor en intercom. Voor jou, als eigenaar, betekent ARAS Flexurity niet alleen de flexibiliteit om je ruimtes in te delen voor nieuwe huurders, maar ook een hoop tijdwinst omdat zaken efficiënt op afstand, veilig en zeer flexibel kunnen worden geregeld. 

De gemaakte investering is weer terug te verdienen door dit als extra dienst aan te bieden aan de huurders.

 

ARAS Flexurity – schaalbaar naar jouw behoefte

ARAS Flexurity omvat de diverse onderdelen om zelf uit te kiezen, en zijn veelal te integreren met bestaande systemen.
Hierbij kun je denken aan een toegangscontrolesysteem, kaartlezers, biometrie, kentekenherkenning, camera’s etc.

Remote beheer voor optimale veiligheid en gemak
Remote Beheer zorgt voor een goed beveiligd pand dat flexibel is in te delen en in optimale staat van onderhoud is.
Aan de basis hiervan staat Toegangscontrole, bij ARAS verkrijgbaar voor zowel kleinere panden als grootschalige complexen. Daarnaast is Remote Beheer binnen ARAS ook terug te vinden in de oplossingen voor Inbraakbeveiliging en Cameraobservatie.

De mogelijkheden en voordelen van Remote Beheer

Het flexibel en op afstand aanpassen van de toegang voor bepaalde ruimtes
Bij aanpassingen in huurders en ruimtes kan op afstand direct de toegang tot diverse ruimtes worden aangepast.

Het op afstand aanmaken, aanpassen en (de)activeren van beveiligde toegangspasjes en druppels
voor werknemers en bezoekers

  • Bij verlies of misbruik geen tijd en kosten voor het vervangen van sleutels en sloten
  • De beveiligde toegangspasjes en druppels zijn niet kopieerbaar
  • Op afstand regelen betekent geen persoonlijk bezoek benodigd -> kostenbesparend
  • Flexibel en realtime aanpasbaar; bij een incident kan de toegang middels de drager (pasje of druppel) direct geblokkeerd worden

Inzicht in het gebruik van toegangspasjes en druppels
Zien wie, wanneer, waar toegang heeft verkregen.

Veilig en geautomatiseerd toegang geven binnen een 24/7 ‘aan’ alarm is mogelijk. 

  • De entree en de gangen zijn op die manier constant beveiligd. Het alarm wordt in dat geval alleen tijdelijk gedeactiveerd voor geautoriseerde personen die een pand betreden of verlaten. Door het aanbieden van de toegangspas wordt het alarm bij de entree in de gangen tijdelijk gedeactiveerd. Eventueel uit te breiden met cameraobservatie om realtime mee te kunnen kijken en beelden op te slaan.
  • Omdat, wanneer een receptie bijvoorbeeld ontbreekt, het alarm ‘default’ aangezet kan worden: geen zorgen of de laatste medewerker bij vertrek het alarm vergeet aan te zetten en een veilig gevoel voor een medewerker die bijvoorbeeld alleen op een verdieping aan het werk is.
  • Signaleren van een deur die open blijft staan
  • Ook wanneer iemand op een andere manier dan via de deur het pand betreedt, wordt deze persoon gedetecteerd en dient een toegangspas aangeboden te worden om het alarm te deactiveren
  • Altijd verzekerd, omdat het alarm altijd aan staat 

Het op afstand signaleren van storing

  • Zo snel mogelijk kunnen nemen van passende maatregelen, waardoor de huurder in veel gevallen niet eens hinder heeft ondervonden van de storing
  • Het op afstand plegen van onderhoud en oplossen van problemen
  • Zo min mogelijk downtime doordat op afstand een probleem kan worden opgelost
  •  Langere levensduur en optimale staat van een pand door effectief en tijdig onderhoud

 

Waardevolle data voor de dagelijkse gang van zaken.

Voordelen voor de huurder.

Het geautomatiseerd kunnen aanbieden van waardevolle informatie aan je huurder maakt jouw pand aantrekkelijker voor verhuur binnen het concurrentieveld. Jouw huurder wordt zelfredzaam. Toegang voor werknemers en bezoekers is zelf te regelen, toegang tot de algemene ruimtes, zoals vergaderzalen zijn gezamenlijk in te plannen en er is altijd overzicht wie er zich in zijn of haar ruimte(s) bevindt. Ook voor de werkgever op afstand. Thuiswerken is de laatste jaren steeds normaler geworden en tegenwoordig zelfs een noodzakelijke maatregel. Niet iedereen kan echter thuiswerken waardoor een (tijdelijke) werkplek moet worden geboden.

Handig om dan te weten of hoeveel mensen er al op kantoor zijn of dat een werkneme al aanwezig is. Of om voor vertrek van huis te kunnen inzien of er parkeerplek is voor de auto. Met de diverse applicaties die ARAS biedt kunnen dit soort inzichten verkregen worden op de momenten dat het nodig is.

 

Mogelijkheden

Bezettingsmonitor; deze module meet continu de bezettingsgraad in gebouwen

  • Weten of er ruimte is voor de medewerker om op kantoor te komen werken (en i.c.m. toegangscontrole kan toegang eventueel ontzegd en gecommuniceerd worden)
  • Weten of er doorgaans een juist aantal m2 wordt gehuurd ten opzichte van het daadwerkelijke gebruik
  • Weten in hoeverre er tekorten of overschotten zijn in dagelijkse voorzieningen voor het aantal aanwezigen

Personenteller op basis van cameraobservatie
Weten hoeveel mensen er zich in 1 specifieke ruimte bevinden en zonodig op basis hiervan wel of geen toegang verlenen.

Parkeerbeheer - Weten of er ruimte is op de parkeerplek.
Eventueel kan deze mogelijkheid uitgebreid worden met toegangscontrole o.b.v. kenteken.

Werktijdregistratie - Controle over de werktijden van medewerkers
Planningsmodule - bijvoorbeeld voor het reserveren van vergaderruimtes.

Hoe goed is jouw pand beveiligd? 
Hoe goed is jouw pand beveiligd? 

Je hebt fantastische firewalls geïnstalleerd en hanteert een zeer kritisch beleid voor gegevensbeveiliging. Niemand komt zomaar jouw bedrijf binnen. Digitaal misschien niet, maar hoe is dat eigenlijk met de voordeur? Check aan de hand van de volgende aandachtspunten hoe goed jouw pand is beveiligd.

Hang- en sluitwerk

Helaas zien we vaak dat bedrijven hun netwerk prima hebben beveiligd, maar dat de voordeur bij wijze van spreken wagenwijd openstaat. Daarom beginnen we met de fysieke beveiliging. Heb je goed hang- en sluitwerk? Oh, en is dat bovenraampje goed afgesloten als er niemand meer in het pand is?

Pasveiligheid

Wanneer je naar binnenloopt, scan je een pas of tag voor de lezer. Superhandig dat je niet met zo’n ouderwetse sleutel aan de slag hoeft. Maar weet jij welke technologie er in zo’n pas zit? En is die  veilig? 

Van de toegangspassen die in Nederland worden gebruikt, werkt 85 tot 90 procent met verouderde technologie. Technologie die is ontwikkeld in de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw. En zeg nou zelf, we lopen nu toch ook niet meer met een walkman rond?

Deze verouderde systemen zijn bovendien al lang gekraakt, waardoor de pas of tag eenvoudig kan worden gekopieerd. Binnen een paar seconden zelfs. Dat gaat dus nog eenvoudiger dan een sleutel laten bijmaken.

Maar wanneer is een pas veilig? Onze stelregel: een pas die gebruikmaakt van hedendaagse encryptie, is een veilige pas. We adviseren daarom passen met encryptie te gebruiken en deze bij belangrijke deuren altijd te combineren met een PIN-code of biometrische lezer

Beheer en beleid 

Maar je kunt nog zo’n veilig en geavanceerd toegangscontrolesysteem hebben, ook het beheer is een belangrijke zaak. Hoe is bijvoorbeeld de uitgifte van nieuwe passen geregeld? En hoe zit het met de inname bij het einde van een dienstverband? Vaak zien we dat passen nog weken actief blijven, nadat de werknemer uit dienst is. Worden alle passen netjes ingeleverd en tijdig gedeactiveerd?

Deze procedure kun je automatiseren door het toegangscontrolesysteem te koppelen aan bijvoorbeeld Active Directory of een personeelsmanagementsysteem. De pas van nieuwe werknemers wordt dan automatisch geldig en bij einde dienstverband  automatisch geblokkeerd. 

Wat gebeurt er trouwens bij verlies van een pas? Veel mensen denken dat die in een andere jaszak zit, of thuis tussen de bank is gevallen. Ze nemen vaak niet de moeite het verlies meteen te melden. Terwijl direct blokkeren misschien wel de veiligste optie is. Als daar geen afspraken over gemaakt zijn, weet natuurlijk niemand hoe te handelen in geval van verlies. 

Bewustwording

Maak mensen bewust van de kwetsbaarheid van het systeem en de passen. Want wat heb je aan een toegangscontrolesysteem als mensen een prullenbak tegen de deur zetten om te voorkomen dat deze dicht valt? Misschien is het wel een branddeur die er juist voor moet zorgen dat een brand zich niet verder kan ontwikkelen.

Maak mensen dan ook duidelijk wat er kan gebeuren als deuren open blijven staan of als een toegangspas in verkeerde handen valt. Vertel waarom het niet handig is als mensen met elkaar meelopen naar binnen zonder een pas aan te bieden en zo hun aanwezigheid niet wordt geregistreerd.

In veel bedrijven moeten toegangspassen zichtbaar gedragen worden, zodat collega’s herkenbaar zijn en iedereen weet dat je ook daadwerkelijk iets te zoeken hebt in het pand. Een logische keuze. Maar omdat oude passen eenvoudig te kopiëren zijn, moet je hier wel voorzichtig mee omgaan. Het is niet altijd handig om die passen op je bureau te laten liggen. Of zichtbaar te dragen buiten het pand, bijvoorbeeld in het openbaar vervoer. Is iedereen zich daar wel van bewust?

ACaas - Panden op afstand beheren
ACaas - Panden op afstand beheren

CardAccess wordt nu ook geleverd als ACaaS-oplossing: Access Control as a Service. ACaaS biedt de voordelen van SaaS (Software as a Service) waarbij de servers en software toegang regelen vanuit de Cloud met enkel nog de toegangscontrole-hardware ter plaatse.

Met deze nieuwe ontwikkeling biedt ARAS Security naast de betrouwbaarheid en veiligheid nu ook nog meer comfort voor de gebruiker. Geen zorgen over servers en software, backups en beveiligingsupdates. 24/7 toegangscontrole regelen op afstand, van waar ook ter wereld. En door deze Cloud-oplossing zijn investeringskosten relatief laag en betaal je naar gebruik op basis van de omvang van het systeem.

De voordelen van ACaaS
Access Control as a Service biedt ten opzicht van traditionele toegangscontrole een aantal voordelen:

Toegankelijkheid

  • het toegangscontrolesysteem is 24/7 beschikbaar, waar ook ter wereld
  • de installateur kan sneller service verlenen doordat remote actie kan worden ondernomen

Optimaal onderhoud (software en servers worden beheerd vanuit krachtige, veilige datacenters):

  • het toegangscontrolesysteem is te allen tijde up-to-date en beschikt over de juiste back-up procedures en
    beveiligingsupdates
  • de servers worden 24/7 door gecertificeerd ICT personeel en cybersecurity specialisten gecontroleerd,
    waardoor de continuïteit en veiligheid van het systeem wordt gewaarborgd
  • er is een keuze voor gedeeltelijk of volledig beheer door installateur/leverancier
  • het CardAccess softwarepakket wordt 1x per jaar geheel nagekeken

Support

  • de eindgebruiker heeft recht op 24/7 support aan de server
  • support op het CardAccess softwarepakket is beschikbaar tijdens kantooruren (08:30-17:00 uur)

Lagere kosten

  •  lage investeringskosten: er zijn geen eigen servers, vaste werkstations en softwarelicenties benodigd
  •  er is geen eigen ICT personeel nodig voor onderhoud en updates
  • de maandelijkse kosten zijn lager dan voorheen doordat het systeem efficiënter kan worden beheerd

Overig

  • eenmaal verbonden met de CardAccess Cloud kunnen uitbreidingen van het systeem eenvoudig
    worden gerealiseerd
  • ACaaS voldoet aan de AVG/GDPR wetgeving

Specificaties CardAccess Cloud
De CardAccess Cloudservers worden gehost in een ISO/IEC 27001 gecertificeerd Nederlands datacenter. Dit datacenter voldoet aan de norm TIER 3 wat betekent dat de beschikbaarheid 99,982% bedraagt en de downtime 1.6 uur.

De ACaaS Cloudoplossing wordt geback-upt en voorzien van de laatste beveiligingsupdates. De servers worden continu gecontroleerd door gecertificeerd ICT personeel en cybersecurity specialisten. Het CardAccess softwarepakket wordt in overleg met de klant/eindgebruiker opgewaardeerd. Wijzigingen in een nieuwe softwareversie worden met de klant/eindgebruiker gecommuniceerd.

In het sporadische geval dat de Cloud niet beschikbaar is, kunnen er weliswaar geen wijzigingen worden doorgevoerd maar door het robuuste ontwerp van CardAccess functioneren de centrales autonoom.

Serviceovereenkomst
Voor ACaaS wordt een serviceovereenkomst opgesteld waarmee de kosten maandelijks of jaarlijks in rekening worden gebracht. Hierbij is het mogelijk om de serviceovereenkomst en facturatie direct met de eindgebruiker af te sluiten, maar ook om dit via de installateur (partner) te laten verlopen.
In de serviceovereenkomst van ACaaS is een Service Level Agreement, type SLA1, verwerkt. Hierbij kan de eindgebruiker tijdens kantooruren (08:30-17:00 uur) vragen stellen m.b.t. het CardAccess softwarepakket, per mail of telefonisch. Ook wordt het systeem 1x per jaar remote softwarematig nagekeken. Indien extra support is gewenst kan een SLA2 t/m SLA5 in de serviceovereenkomst worden verwerkt. Voor storingen aan de server zijn wij uiteraard 24/7 bereikbaar.

 

Neem contact op voor meer informatie!

 

 

 

 

Bewezen basis

  • Uitermate hoog veiligheidsniveau
  • Continue innovatie
  • Snel en eenvoudig te implementeren
  • Flexibel en schaalbaar
  • Gebruiksvriendelijk
  • Proven technology: 10 jaar garantie

CardAccess – Veiligheid in kaart
Je project vraagt om een oplossing op maat. Natuurlijk wil je allereerst controle over wat er in het pand gebeurt. Dat ongewenste bezoekers gewoon buiten blijven en dat je weet wie er in het pand is of is geweest. Zeker wanneer er zich een calamiteit voordoet! CardAccess biedt precies dat, en desgewenst nog veel meer.

Eenvoudig, overzichtelijk en betrouwbaar. CardAccess is bijzonder duurzaam en koppelt eenvoudig met bijvoorbeeld inbraak-, video-,bezoekersregistratie en CRM systemen.

garantiecardaccess collage