Jean-Paul van Daelen is een bekende naam voor onze klanten. Hij is Product manager Toegang bij ARAS Security. Maar wat houdt dat eigenlijk in? We kijken een dag met hem mee.
8.00 uur
Rond deze tijd ben ik meestal op kantoor. Wat ik de hele dag doe? Mails beantwoorden en zorgen dat iedereen vooruit kan. Logistiek moet alles op voorraad zijn om onze levergarantie te halen. Maar ook de techneuten, afdeling sales en marketing moeten geïnformeerd worden over nieuwe producten.
Ik ben de schakel tussen onze leverancier CardAccess en het team in Nederland. Als een nieuw product bijvoorbeeld niet op een juiste manier in het systeem staat, kan marketing geen folder maken en stagneert de verkoop. Ik beheer de beschikbare kennis in het systeem, ben de spin in het web.
9.30 uur
Marketingmanager Ilse loopt binnen met de proefdruk van een brochure voor een nieuw product. Ik check meteen even of het er goed uitziet en of alle informatie klopt.
10.50 uur
Telefoontje van een installateur. Een klant heeft een bepaalde wens en hij wil weten of dat mogelijk is met CardAccess. Wij hebben die vraag al eerder gehad dus hebben daar inderdaad een oplossing voor.
Zo krijgen we regelmatig de vraag of het mogelijk is het aantal parkeerplaatsen te tellen. Hoeveel zijn er bezet en hoeveel auto’s kunnen er nog bij? Dat is een typische vraag voor de Nederlandse markt. We hebben hier nu eenmaal te maken parkeerproblematiek. In de USA, waar de CardAccess producten ontwikkeld worden, kennen ze dat probleem helemaal niet. Dus was er geen standaard functie in de software. Het is mijn taak om in zo’n geval de CardAccess ontwikkelaar zover te krijgen dit toch in de software op te nemen.
Als er hele specifieke wensen zijn dan kunnen we daar software voor schrijven. Daarvoor hebben we programmeurs in dienst. Zo hebben we bijvoorbeeld in het research centrum van het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis een wereldwijd unieke oplossing i.c.m. CardAccess geïmplementeerd.
12.30 uur
Na een snelle lunch met de auto richting Marius Lei van Klik Security om een eindklant te bezoeken. Zijn bedrijf KLIK Security heeft CardAccess geïnstalleerd bij een paar grote projecten en hij gaat checken of het goed werkt. Ik ga af en toe mee tijdens dit soort bezoeken. Ik hoor graag van eindgebruikers hoe de systemen bevallen en of we als CardAccess nog iets voor ze kunnen doen. Ik haal er voldoening uit als klanten 100% goed geholpen zijn. En ben echt trots op mooie projecten die we samen met een klant tot een goed einde brengen. Daarvoor ben ik tenslotte de hele dag bezig.
16.10 uur
Na het bezoek aan de eindklant rijden Marius en ik terug naar zijn kantoor. Onderweg wijst hij me op een aantal gebouwen waar zij ook systemen van CardAccess hebben geplaatst . Mooi om te zien. Met zijn allen maken we Nederland een stukje veiliger.